To P-3B «ενδιάμεσης λύσης» δεν θα είναι επιχειρησιακό ούτε τον Νοέμβριο, κανονικά προχωρούν οι εργασίες στα υπόλοιπα P-3B MLU

Πολλοί  μας ρωτούν για το τι γίνεται με το πρόγραμμα αναβάθμισης των P-3B Orion, λόγω και των «ειδήσεων» που εμφανίζονται συχνά-πυκνά αναμασώντας τα ίδια και τα ίδια ή εφευρίσκοντας «εξελίξεις».
Στο θέμα υπάρχουν «καλά» και «κακά» νέα και θα ξεκινήσουμε από τα τελευταία αφού είναι αυτά που συνήθως προκαλούν τις εντυπώσεις, κι αυτά που διακινούνται πιο εύκολα.
Το αεροσκάφος «ενδιάμεσης λύσης», το διαβόητο πλέον «744» παραμένει σε «εκκρεμότητα»από την εποχή που το είχαμε «βρει»  πίσω στον Ιούνιο σε ότι αφορά τόσο την πρώτη του πτήση μετά την γενική συντήρηση που υπέστη στο μεσοδιάστημα από τότε που εισήλθε στην ΕΑΒ τον Ιούλιο του 2016 όσο φυσικά και της παράδοσής του στο ΠΝ για αξιοποίηση.
Να θυμίσουμε ότι αυτό που εκκρεμούσε τότε ήταν οι δοκιμές κινητήρων πριν από την πρώτη πτήση. Η διαδικασία αντιμετώπισε διάφορες προκλήσεις και προβλήματα. Όπως είναι γνωστό η πρώτη δοκιμή ξεκίνησε αλλά δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.  Σημειώθηκε υπερθέρμανση σε έναν από τους Τ56, γεγονός βέβαια δεν είναι καμιά σχέση με τα fake news που είχαν κυκλοφορήσει τότε οι γνωστοί διακινητές σανού.  Οι δοκιμές συνεχίστηκαν μέσα στο καλοκαίρι με στόλο την παράδοση του Orion που θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες του ΠΝ (και κυρίως του ΓΕΕΘΑ) στην επιτήρηση των ζωνών εθνικού ενδιαφέροντος [όπως η τρέχουσα περίπτωση των τουρκικών προκλήσεων κοντά στην Κύπρο εντός της ελληνικής και κυπριακής υφαλοκρηπίδας].
Το «στοίχημα» όπως είχαμε σημειώσει σε νεώτερη ανάρτησή μας μετακινήθηκε για το Φθινόπωρο και πιο συγκεκριμένα για τον Νοέμβριο του 2018.  Δυστυχώς στην διαδικασία ελέγχων πριν από την πρώτη πτήση αποκαλύφθηκε ένα νέο πρόβλημα που είχε περάσει προηγουμένως απαρατήρητο, διάβρωση στην πτερυγική δεξαμενή (Νο5). Η επιδιόρθωσή της απαιτούσε αντικατάσταση δομικού στοιχείου (T-section) το οποίο παραγγέλθηκε και παραδόθηκε από τις ΗΠΑ. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν η αντικατάστασή του θα γίνει προσπάθεια να υλοποιηθεί μέσω των θυρίδων πρόσβασης (χωρίς δηλαδή μείζονα δομική αποσυναρμολόγηση) με την ελπίδα βέβαια ότι οι περαιτέρω έλεγχοι όταν γίνει η αποκατάσταση δεν θα αποκαλύψουν και άλλες διαβρώσεις. Οι τελευταίες θα πρέπει να σημειωθεί ότι εντοπίζονται στο άνω μέρος της δεξαμενής και όχι στην κάτω (όπου συνήθως ένα τέτοιο πρόβλημα δημιουργεί διαρροή) και αυτός ήταν ο λόγος που είχε περάσει απαρατήρητη.
Να θυμίσουμε ότι το «744» δεν έχει υποστεί άλλες επεμβάσεις πέραν της γενικής επισκευής για επιστροφή σε υπηρεσία. Η αντικατάσταση των πτερύγων στα τέσσερα αεροπλάνα MLU θα αποκλείσουν την ύπαρξη αντίστοιχων προβλημάτων σε αυτά.
Σε κάθε περίπτωση όμως το «στοίχημα» για πρώτη πτήση και παράδοση του «744» ώστε να πραγματοποιηθεί η πολυπόθητη παράδοση στο ΠΝ είναι μια… αρκετά αισιόδοξη προοπτική. Υπό αυτό το πρίσμα, αυτό το σκέλος του προγράμματος παρουσιάζει καθυστέρηση η οποία ανάλογα με την οπτική γωνία ξεπερνά τους 6-8 μήνες.
Στα καλά νέα τώρα σε ότι αφορά τα αεροπλάνα MLU, οι εργασίες προχωρούν κανονικά και μάλιστα η υλοποίηση, σύμφωνα με τις πληροφορίες, προηγούνται του χρονοδιαγράμματος.
Στην ΕΑΒ αυτή την στιγμή υπάρχουν πλέον εντός υποστέγου  δυο Ρ-3Β με τις εργασίες να βρίσκονται σε διαφορετική φάση στο καθένα. Στο πρώτο, που είχε εισέλθει στην διαδικασία την περασμένη άνοιξη (όταν το «744» βγήκε από το υπόστεγο) έχουν αφαιρεθεί οι παλαιές πτέρυγες και μετά τις απαραίτητες εργασίες θα τοποθετηθεί το καινούργιο σετ. Ας σημειωθεί ότι η αφαίρεση πτερύγων σε τόσο μεγάλο αεροπλάνο γίνεται –από όσο γνωρίζουμε- για πρώτη φορά στην ΕΑΒ.
Παράλληλα η ελληνική ISI που έχει αναλάβει την εξέλιξη του «πακέτου» ηλεκτρονικών αποστολής με ολοκλήρωση των απαρτίων που το συγκροτούν μέσω και της εξέλιξης του απαραίτητου λογισμικού βρίσκεται και αυτή στο χρονοδιάγραμμα. Αντίστοιχα την τήρηση του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος έχει ανακοινώσει και τη Rockwell International που έχει αναλάβει τον εκσυγχρονισμό του πιλοτηρίου.
Αυτά είναι τα νέα που έχουμε για τα αεροσκάφη, και ως συνήθως είστε οι πρώτοι που τα μαθαίνετε…

Σχόλια