EEE…..ΒΛ@ΚΑ ΕΛΛΗΝΑ….! ΔΕΣ ΤΙ ΣΟΥ ΚΑΝΟΥΝ

ΔΗΜΟΣΙΟ Επιδότηση «σωσίβιο» απο το ταμείο του κράτους στον «Μορέα»

Από το ταμείο του κράτους θα αποζημιώνεται πλέον με απόφαση των υπουργών Σπίρτζη και Τσακαλώτου η κοινοπραξία «Μορέας» ώς παραχωρησιούχος για την ζημιογόνο λειτουργία του αυτοκινητόδρομου Τρίπολη-Κόρινθος-Καλαμάτα

www.dikaiologitika.gr

Τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή προβλέπει ότι η λειτουργία του έργου το οποίο διαχειρίζεται η κοινοπραξία Μορέας θα λαμβάνει επιδότηση από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, το οποίο θα καλύπτει με χρήματα του κρατικού προυπολογισμού τις ζημιές, εφόσον ο δρόμος δεν βγάζει τα έξοδά του ή δεν έχει κέρδος με βάση τον όγκο διελεύσεων των οχημάτων.

 Όπως αναφέρεται στη σχετική τροπολογία, «παρέχεται η δυνατότητα κάλυψης από το εθνικό σκέλος του ΠΔΕ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, της προβλεπόμενης στη σύμβαση παραχώρησης του έργου «Μελέτη-Κατασκευή- Χρηματοδότηση- Λειτουργία-Συντήρηση και Εκμετάλλευση του έργου "Αυτοκινητόδρομος Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και Κλάδος Λέυκτρο- Σπάρτη (ν.3559/2007)", δαπάνης  η οποία προκαλείται από την υποχρέωση του Δημοσίου για την επιδότηση λειτουργίας και την πρόσθετη επιδότηση λειτουργίας του παραχωρησιούχου, που καταβάλλεται κατά τα ειδικότερα οριζόμενα». Με τη συγκεκριμένη τροπολογία ενεργοποιήται η ρήτρα της σύμβασης παραχώρησης του έργου με την οποία διασφαλίζει την κερδοφορία της κοινοπραξίας Άκτωρ-J&P Άβαξ -Intracom Συμμετοχών εφόσον τα έσοδα της πέφτουν κάτω από ένα όριο. 

Η συγκεκριμένη επιδότηση δεν μπορεί να δοθεί μέσω ΕΣΠΑ καθώς τα κοινοτικά προγράμματα χρηματοδοτούν μόνο τις φάσεις των μελετών και της κατασκευής των έργων, αλλά όχι το στάδιο της λειτουργίας τους με αποτέλεσμα πλέον το όποιο κόστος προκύψει από τον όγκο διέλευσης οχημάτων, να το επωμίζεται το Δημόσιο. Στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας και στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτος δεν αναφέρεται το πιθανό κόστος που θα έχει για τον προϋπολογισμό η συγκεκριμένη επιδότηση προς την Μορέας ΑΕ. Να υπενθυμίσουμε ότι το 2015 είχαν γίνει αλλαγές σε δύο συμβάσεις παραχώρησης στον νόμο με τα προαιτούμενα που είχε καταταθεί στη Βουλή, για τον οδικό άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα ώστε να καλυφθεί απαίτηση της Ευρωπαικής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για πρόσθετη εγγύηση του δημοσίου λόγω της χαμηλότερης κυκλοφορίας και για τον άξονα Κεντρικής Ελλάδος (Ε65).

 Ετσι το δημόσιο είχε αναλάβει να παράσχει πρόσθετη εγγύηση “σε περίπτωση, και μόνο στο βαθμό όπου αυτό καταστεί απαραίτητο”, μέσω της καταβολής Πρόσθετης Επιδότησης Λειτουργίας (η ΠΕΛ) η οποία ανέρχεται σε 330.000.000 ευρώ. Δηλαδή το δημόσιο, αν χρειαστεί, θα επιδοτήσει την κοινοπραξία Μορέας (ΕΛΛΑΚΤΩΡ - J&P ΑΒΑΞ - Ιντρακόμ) ώστε να αποπληρώσει τα δάνεια μέχρι το συγκεκριμένο ποσό.

www.dikaiologitika.gr
ΚΑΙ 

www.makeleio.gr

Σχόλια