Τι αποκαλύπτει η φωτογραφία του προφίλ στο Facebook σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες


Λένε ότι δεν πρέπει να κρίνουμε ένα βιβλίο από το εξώφυλλό του, όμως πρέπει να παραδεχτούμε ότι λίγο-πολύ όλοι έχουμε την τάση να βγάζουμε βιαστικά συμπεράσματα ή να κρίνουμε κάποιον από την εξωτερική του εμφάνιση.

 
Στη σημερινή εποχή, η πρώτη εντύπωση έρχεται συχνά μέσα από έναν υπολογιστή και συγκεκριμένα από μια εικόνα προφίλ σε κάποιο Μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
 
Πολλά είναι τα στοιχεία που μπορεί να μας τραβήξουν την προσοχή σε μια φωτογραφία προφίλ, όπως ένα σέξι χαρακτηριστικό του σώματος, το φόντο, τα χρώματα κ.α.
 
Δείτε πέντε συμπεράσματα που μπορεί να βγάλει κάποιος βάσει της φωτογραφίας που έχετε επιλέξει για το προφίλ σας.
 
1. Εξωστρεφής γυναικεία σεξουαλικότητα – λιγότερες πιθανότητες για νέες φιλίες
 
 
Οι γυναίκες δεν δείχνουν ιδιαίτερη εκτίμηση προς άλλες γυναίκες όταν οι δεύτερες προβάλλουν υπερβολικά τη σεξουαλικότητά τους. Μια πόζα που μοιάζει προκλητική, ένα αποκαλυπτικό μπλουζάκι που τονίζει το μπούστο ή απλώς ένα κόκκινο φόρεμα μπορεί να «προκαλέσουν» την αντιπάθεια των γυναικών-χρηστών. Ερευνητές από το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο του Όρεγκον, στο πλαίσιο μελέτης που εκπόνησαν το 2014, εξέτασαν την επίδραση που έχουν οι σέξι φωτογραφίες προφίλ σε γυναίκες-χρήστες των Μέσων κοινωνικής δικτύωσης και κατέληξαν σε αυτό ακριβώς το συμπέρασμα. Οι ερευνητές δημιούργησαν δύο ψεύτικα προφίλ για μια κοπέλα: στη μία φωτογραφία προφίλ φορούσε ένα φόρεμα και ζαρτιέρες ενώ στην άλλη φορούσε ένα τζιν, ένα απλό μπλουζάκι και φουλάρι. Στη συνέχεια, μια ομάδα γυναικών ηλικίας 13-25 ετών ερωτήθηκαν πόσο ελκυστική θεωρούσαν την κάθε κοπέλα και πόσο πιθανό θα ήταν να την κάνουν φίλη τους. Οι περισσότερες κοπέλες δήλωσαν ότι δεν θα ήθελαν να είναι φίλες με την κοπέλα της πρώτης φωτογραφίας.
 
2. Πολύ πλατύ χαμόγελο – λιγότερες πιθανότητες εύρεσης εργασίας
 
 
Ένα αυθεντικό και όμορφο χαμόγελο αποτελεί ένδειξη ότι ένα άτομο είναι φιλικό και ευχάριστο. Όταν όμως προσπαθούμε να βρούμε δουλειά, καλό είναι να... συγκρατούμε λίγο τη χαρά μας! Μελέτη που εκπονήθηκε το 2015 από το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης είχε ως σκοπό να εξετάσει ποια είναι τα στοιχεία που κάνουν επιτυχημένη μια φωτογραφία προφίλ σε ένα επαγγελματικό δίκτυο όπως το LinkedIn. Διαπίστωσαν ότι όσοι φαίνονται «λίγο χαρούμενοι» στη φωτογραφία τους κάνουν την καλύτερη εντύπωση στον πιθανό εργοδότη.
 
3. Selfies – κάθε στοιχείο της αποκαλύπτει κάτι για την προσωπικότητα
 
 
Ερευνητές από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Nanyang της Σιγκαπούρης θέλησαν να εξετάσουν τι εντύπωση προκαλεί μια selfie βάσει διαφόρων παραμέτρων, όπως η γωνία που τραβήχτηκε η φωτογραφία, εάν δείχνει ολόκληρο το σώμα ή όχι κ.α. Μερικά από τα συμπεράσματα που προέκυψαν ήταν τα εξής: όταν η λήψη της φωτογραφίας γίνεται κρατώντας το κινητό χαμηλά το άτομο μοιάζει πιο συμπαθητικό, όσοι κάνουν τη γκριμάτσα duckface μοιάζουν νευρωτικοί και συναισθηματικά ασταθείς, ενώ όσοι δεν άφηναν να φανεί η τοποθεσία στην οποία βρίσκονται μοιάζουν πιο ευσυνείδητοι.
 
4. Καταγωγή και πολιτιστικό υπόβαθρο
 
 
Τα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνδέουν ανθρώπους από κάθε γωνιά του πλανήτη και η φωτογραφία προφίλ είναι ένα στοιχείο που μπορεί εύκολα να αποκαλύψει από πού κατάγεται κάποιος. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Ιλινόι και το Πανεπιστήμιο της Ταϊβάν συνέκριναν τα προφίλ Αμερικανών και Κινέζων χρηστών του Facebook. Ορισμένοι από τους χρήστες στην Ταϊβάν ήταν Αμερικανοί πολίτες και το αντίστροφο, ωστόσο οι εθελοντές που αξιολόγησαν τις φωτογραφίες ήταν σε θέση να συνδέσουν το χρήστη με το πολιτιστικό του υπόβαθρο ασχέτως πού βρισκόταν όταν τράβηξε την φωτογραφία προφίλ του, κυρίως βάσει του στυλ της φωτογραφίας.
 
5. «Φτιαγμένη» φωτογραφία και αξιοπιστία
 
 
Μελέτη που εκπονήθηκε το 2015 και περιελάμβανε περίπου 300 άνδρες και γυναίκες είχε σαν αντικείμενο να εξερευνήσει τι εντύπωση προκαλεί σε κάθε φύλο μια «ρετουσαρισμένη» ή μια αυθεντική φωτογραφία. Τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες συμμετέχοντες θεώρησαν πιο ελκυστικό το πρόσωπο της φωτογραφίας όταν αυτή αποτελούσε προϊόν επεξεργασίας. Ωστόσο, τα δύο φύλα διαφώνησαν όσον αφορά την αξιοπιστία: Οι άνδρες δήλωσαν ότι οι γυναίκες στις «φτιαγμένες» φωτογραφίες ήταν λιγότερο αξιόπιστες, ενώ αντίθετα οι γυναίκες θεώρησαν τους άνδρες στις «φτιαγμένες» φωτογραφίες περισσότερο αξιόπιστους.

Σχόλια