Όταν μια εταιρεία βιντεοπαιχνιδιών προσέλαβε τον Γιάννη Βαρουφάκη

Είναι αναμφίβολα το πρόσωπο των ημερών. Η επιλογή του Γιάννη Βαρουφάκη ως υπουργού οικονομικών στην νέα κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έχει στρέψει τα βλέμματα πάνω του, ίσως και περισσότερο από ότι συμβαίνει με τον ίδιο τον πρωθυπουργό. Οι περισσότεροι τον γνωρίσαμε ως οικονομολόγο που μέσα στην κρίση, ανέπτυσσε σε εγχώρια και διεθνή ΜΜΕ τις δικές του θεωρίες περί αντιμετώπισής της.
Το βιβλίο του «Παγκόσμιος Μινώταυρος» έγινε best seller και όλοι άρχισαν να μιλούν για ένα πρόσωπο με οικονομική κατάρτιση και ρηξικέλευθες απόψεις που τον έφερναν συχνά σε σύγκρουση με πολιτικούς.
Πέρα όμως από τη θεωρία ο κ. Βαρουφάκης εφάρμοζε στην πράξη τα οικονομικά μοντέλα για τα οποία έγινε τόσος λόγος. Από το 2012 αποτελεί βασικό συνεργάτη της Valve, της αμερικανικής εταιρείας βιντεοπαιχνιδιών. Ο πρόεδρος της Gabe Newell, ήλθε πριν από τρία χρόνια σε επαφή με τον καθηγητή οικονομικής θεωρίας προκειμένου να ζητήσει τη βοήθειά του στη διαχείριση του «ψηφιακού χρήματος» που «κινείται» με τις αγορές και πωλήσεις αντικειμένων μέσω των παιχνιδιών Team Fortress 2 και DOTA 2.
Ο ρόλος που κλήθηκε να αναλάβει ο κ. Βαρουφάκης ήταν αυτός της ανάλυσης των δυσμενών επιπτώσεων και των προβλημάτων που ανέκυπταν μετά τη δημιουργία ενός κοινού νομίσματος για δύο οικονομίες που ενώθηκαν στο εικονικό περιβάλλον ενός παιχνιδιού της Valve.  Στο πρόσωπο του η Valve φάνηκε πως βρήκε τον άνθρωπο που θα μπορούσε να συνδυάσει την οικονομική θεωρία με την εικονική οικονομία.
Κάποιοι ίσως αναρωτηθούν τι σχέση μπορεί να έχει η πραγματική οικονομία με την εικονική οικονομία και πραγματικότητα ενός βιντεοπαιχνιδιού και γιατί θα πρέπει να επιστρατευθεί ένας οικονομολόγος; Όπως έχει αναφέρει παλαιότερα ο κ. Βαρουφάκης στο blog του Valve Economics, τα πράγματα είναι περισσότερο ευδιάκριτα στο εικονικό περιβάλλον ενός βιντεοπαιχνιδιού, καθώς ο οικονομολόγος δεν χρειάζεται να βασίζεται σε στατιστικές, αφού έχει στη διάθεσή του όλες τις «εγγραφές» που χρειάζεται με «αληθινά δεδομένα» για να τρέξει μια προσομοίωση αλλάζοντας τις κρίσιμες παραμέτρους για να στηρίξει ακόμα και μακροοικονομικές αναλύσεις.
Σε κάθε περίπτωση το έργο που έπρεπε να επιτελέσει, εν προκειμένω ο κ. Βαρουφάκης δεν είναι καθόλου απλό, και η ευθύνη για τυχόν διάσπαση της ισορροπίας του συστήματος είναι μεγάλη. Τα ποσά που διακινούνται μέσω των video games είναι υπέρογκα και ως εκ τούτου αυξημένες και οι πιθανότητες κερδοσκοπικής εκμετάλλευσης από επιτήδειους. Ο ίδιος είχε επιφορτιστεί με τη δημιουργία των ασφαλιστικών δικλείδων που θα εξασφαλίζουν την ομαλή λειτουργία της εταιρείας και των δραστηριοτήτων της.
Περί τους 55 εκατομμύρια λάτρεις των βιντεοπαιχνιδιών γνωρίζουν πολύ καλά την αμερικανική εταιρεία που αναπτύσσει και εκδίδει βιντεοπαιχνίδια σε όλο τον κόσμο και μέσω της υπηρεσίας της Steam εκτελούν τις αγοραπωλησίες των εν λόγω παιχνιδιών. Όσο για το μέγεθός της υπολογίζεται στα 4 δισεκατομμύρια δολάρια.
Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι για πολλούς ο τρόπος με τον οποίο είναι δομημένη η αμερικανική εταιρεία από το Σιατλ. Το μοντέλο που έχει υιοθετηθεί είναι εκείνο του αναρχο-σοσιαλισμού, με τη φιλοσοφία του να βασίζεται στους ενωμένους εργάτες, στην απουσία κρατικής παρέμβασης και ατομικής ιδιοκτησίας. Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει ιεραρχική δομή, δεν υπάρχουν διευθυντές, πρόεδροι, αντιπρόεδροι, και απλοί υπάλληλοι. Οι εργαζόμενοι προσλαμβάνονται και απολύονται με την συμφωνία των υπολοίπων, η συμμετοχή στα πρότζεκτ που τρέχουν είναι προσωπική υπόθεση και τα γραφεία έχουν ροδάκια για να μετακινούνται εύκολα από όροφο σε όροφο, από τμήμα σε τμήμα. Σαν να λέμε ελληνικό δημόσιο ένα πράγμα!
(Πηγή: Fortunegreece.com)

Σχόλια