Οι τελευταίες πληροφορίες από την φώτια στο «Norman Atlantic». Bίντεο και εικόνες

Τις δραματικές στιγμές που ζουν οι επιβαίνοντες στο φλεγόμενο πλοίο «Norman Atlantic» καταγράφουν τα βίντεο που έρχονται στο φως της δημοσιότητας από ελληνικά και ιταλικά ΜΜΕ.
Όπως φαίνεται στο οπτικό υλικό, τα ελικόπτερα διασώζουν οικογένειες με μικρά παιδιά από το κατάστρωμα του «Norman Atlantic», ενώ οι φωνές των ανθρώπων που αγωνιούν να απομακρυνθούν από την πύρνη κόλαση, «πνίγονται» από τους ήχους των ελικοπτέρων.




Η τουρκική τηλεόραση, παράλληλα, μετέδωσε βίντεο από τη μετάδοση της Rai, ενώ στην πλειονότητά τους, τα διεθνή μέσα ενημέρωσης αναμεταδίδουν τις δραματικές προσπάθειες διάσωσης με τα ελικότερα Super Puma και Sikorsky, που απομακρύνουν τους επιβαίνοντες δύο-δύο ή και έξι-έξι, ανάλογα με τις συνθήκες.
Σύμφωνα με αποκλειστικό βίντεο που έδωσε στη δημοσιότητα η εφημερίδα Il Fatto Quotidiano στην επίσημη ιστοσελίδα της, καταγράφονται σκηνές από το εσωτερικό του πλοίου, το οποίο φλέγεται.
Την ίδια στιγμή, επιβάτες φορώντας σωσίβια αναμένουν τους διασώστες, ενώ καταγράφουν τις δραματικές στιγμές με τα κινητά τους τηλέφωνα.





Δείτε εικόνες από το σημείο όπου βρίσκεται το πλοίο «Norman Atlantic»,  στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Ιταλίας, Αλβανίας και Ελλάδας.
Το ιταλικό σκάφος «Aline Β» ρυμουλκεί το φλεγόμενο πλοίο.
Ενώ βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη η δραματική επιχείρηση διάσωσης των επιβαινόντων του Norman Atlantic που τυλίχτηκε στις φλόγες και έμεινε ακυβέρνητο, ο 62χρονος καπετάνιος, Αρτζίλιο Τζακομάτζι, παραμένει στο πλοίο.
Παρότι αρχικές πληροφορίες ήθελαν τον πλοίαρχο να έχει εγκαταλείψει το πλοίο και να έχει μεταφερθεί τραυματίας σε νοσοκομείο του Μπρίντιζι, κάτι τέτοιο δεν επιβεβαιώνεται. Η σύγχυση προκλήθηκε έπειτα από δημοσίευμα ιταλικής ιστοσελίδας που αναφέρθηκε εσφαλμένα στο πρόσωπο του πλοιάρχου, συγχέοντας τον Τζακομάτζι με τον επικεφαλής της επιχείρησης Ρικάρντο Ριτζότο.
Παρ'όλα αυτά, ο Ριτζότο πέραν του ότι δεν είναι ο πλοίαρχος του Norman Atlantic, δεν έχει τραυματιστεί και επιβεβαιώνει πως η επιχείρηση διάσωσης θα συνεχίσει μέχρι όλοι οι επιβαίνοντες διασωθούν.
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με δηλώσεις της κόρης του Τζακομάτζι, ο πατέρας της δεν πρόκειται να εγκαταλείψει το πλοίο.
Η Τζούλια Τζακομάτζι δήλωσε: «Δε βλέπουμε την ώρα να τον αγκαλιάσουμε και πάλι. Είναι δύσκολες στιγμές για την οικογένειά μας, αλλά είμαι σίγουρη ότι ο πατέρας μου κάνει τα πάντα για να διασωθούν οι επιβαίνοντες και το πλήρωμα».
Ανήσυχη αλλά υπερήφανη για τον πατέρα της, η Τζούλια Τζακομάτζι πρόσθεσε πως ο πατέρας της είναι έμπειρος πλοίαρχος και τόνισε: «Ο πατέρας μου δεν πρόκειται να εγκαταλείψει ποτέ το πλοίο».
Παράλληλα, συμπλήρωσε ότι έχει απόλυτη εμπιστοσύνη στις ικανότητες του πατέρα της και εξέφρασε την ελπίδα ότι η περιπέτεια θα λήξει σύντομα.
Νωρίτερα, σε δηλώσεις της στην Corriere della Sera η σύζυγος του καπετάνιου δήλωσε πως δε μπορεί να επικοινωνήσει μαζί του, επισημαίνοντας: «Αγχωνόμαστε πολύ, είμαστε με την κόρη μου μαζί και βρισκόμαστε μπροστά στην τηλεόραση, περιμένοντας νεότερα, όπως όλοι οι υπόλοιποι. Κανείς δε μας έχει ενημερώσει».
Η Πάολα Τζακομάτζι πρόσθεσε ότι ο άνδρας της είναι αφοσιωμένος στο έργο του, ενώ έχει εμπειρία 21 ετών «ακόμα και στον αρκτικό κύκλο».
«Έχει αντιμετωπίσει πολλές καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Ήταν εκείνος που βοήθησε στη ρυμούλκηση ενός πλοίου που αντιμετώπιζε δυσκολία παλαιότερα», συμπλήρωσε η γυναίκα.
«Κανείς δεν έχει επικοινωνήσει μαζί μου. Έμαθα αυτό που συνέβαινε χάρη σε έναν γείτονα. Χτύπησε την πόρτα και μου είπε αν ήξερα τι είχε συμβεί. Τηλεφώνησα με την πλοιοκτήτρια εταιρία αλλά και εκείνοι περιμένουν νεότερα. Αυτό που μετράει αυτή τη στιγμή είναι να επιλυθεί το ζήτημα», τόνισε η σύζυγος του Τζακομάτζι.

Το Norman Atlantic ναυπηγήθηκε στο Βένετο της Ιταλίας, από το ναυπηγείο Visentini στο Πόρτο Βίρο, το 2009.
Μέσα σε πέντε χρόνια έχει αλλάξει τρεις φορές όνομα: αρχικά ονομαζόταν Akeman Street, στη συνέχεια Scintu και σήμερα «Norman Atlantic». Έχει μήκος 186 μέτρα και στο υπόγειο γκαράζ, απ’ όπου πιστεύεται ότι ξεκίνησε η πυρκαϊά, χωράει 195 οχήματα.
Ο εφοπλιστής Κάρλο Βιζεντίνι, ιδιοκτήτης του πλοίου, διαβεβαιώνει ότι τα πάντα λειτουργούσαν την εντέλεια όταν απέπλευσε το Norman Atlantic.
Κατά τα φαινόμενα το ιταλικό πλοίο, που ναυλώθηκε εκτάκτως από την ΑΝΕΚ λόγω ζημιών  ενός συνεργαζόμενου «Σουπερφάστ», έφυγε από την Πάτρα  με περίπου 200 οχήματα, τα περισσότερα των οποίων ήταν βυτιοφόρα και μετέφεραν ελαιόλαδο.
Σύμφωνα με μαρτυρίες οδηγών των βυτιοφόρων τα βαρέα οχήματα  μόλις χωρούσαν στο πλοίο και κατά μία εκδοχή υπήρξαν διαμαρτυρίες προς τους ιδιοκτήτες των μεταφορικών εταιριών ότι μπορεί να υπάρξει πρόβλημα κατά τη διαδρομή, επειδή οι κυματισμοί πιθανώς να προκαλούσαν μετατοπίσεις και τα βυτιοφόρα να ακουμπούσαν στην οροφή του γκαράζ του πλοίου.
Ωστόσο στις περισσότερες των περιπτώσεων  δεν εισακούσθηκαν και αναγκάσθηκαν να βάλουν τα βυτιοφόρα στο πλοίο.
Ένας από τους διασωθέντες οδηγούς μετέφερε στην Αθήνα ότι κατά τη διαδρομή προς την Ιταλία και λόγω της θαλασσοταραχής σημειώθηκε μετατόπιση φορτίου, οι τριβές πιθανώς των βυτιοφόρων με τη μεταλλική οροφή του πλοίου να προκάλεσαν σπινθήρες και από αυτούς εικάζεται ότι ξεκίνησε η πυρκαγιά.  
Η υπερφόρτωση του πλοίου συνδέεται προφανώς και με τις αυξημένες  ανάγκες μεταφοράς ελαιολάδου στην Ιταλία.
Είναι γνωστό ότι αυτή την περίοδο πραγματοποιείται ο μεγαλύτερος όγκος εξαγωγών λαδιού προς την γειτονική χώρα.
Ειδικά φέτος, λόγω της μειωμένης παραγωγής ελαιολάδου στην Ιταλία, η ζήτηση ελληνικού έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο, γεγονός που αποδεικνύεται και από την άνοδο των τιμών κοντά στα 4 ευρώ το λίτρο.
Είναι με άλλα λόγια η εποχή που μεταφέρεται μαζικά μέσω βυτιοφόρων ελληνικό ελαιόλαδο στην Ιταλία και πιθανώς εξαιτίας αυτού του λόγου οι μεταφορικές εταιρίες πιέζουν τις ακτοπλοϊκές για περισσότερα δρομολόγια.
Η μεγάλη ζήτηση μεταφορικού έργου σε συνδυασμό με  την απόσυρση, λόγω βλάβης, του «Σούπερφαστ» και τη ναύλωση ενός υποδεέστερου ιταλικού πλοίου, που δεν είχε την κατάλληλη υποδομή υποδοχής τόσο μεγάλων βυτιοφόρων φορτηγών να αποτελεί και την αιτία του δυστυχήματος.

Σχόλια