Τα «γεράκια» της Άγκυρας εκμεταλλεύονται την ελληνική οικονομική κρίση για να επεκτείνουν τις βλέψεις τους στο Αιγαίο
Γράφει ο Γιάννης Συμεωνίδης
Ποιος να το έλεγε κατά την κρίση των Ιμίων, το 1996, πως θα έπρεπε να αισθανόμαστε ευχαριστημένοι που οι Τούρκοι επιχειρούν να δημιουργήσουν «γκρίζες ζώνες» στο ανατολικό Αιγαίο; Κι αυτό γιατί τα τελευταία χρόνια, εκμεταλλευόμενοι το «γονάτισμα» της χώρας μας λόγω της οικονομικής κρίσης και την απελθούσα στρατιωτική ανισορροπία ανάμεσα στα δύο κράτη για πρώτη φορά μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, επιχειρούν να «γκριζάρουν» και περιοχές ακόμα και στις Κυκλάδες!
Πρόσφατο είναι το περιστατικό, όπου, για πρώτη φορά στα χρονικά, η Τουρκία δεν έστειλε «απλώς» μία φρεγάτα, αλλά ολόκληρο σχηματισμό… μάχης στο Μυρτώο Πέλαγος, το οποίο βρίσκεται ανάμεσα στις Δυτικές Κυκλάδες και την Πελοπόννησο, καθώς και στο νότιο Ευβοϊκό έως και τη Ραφήνα. Άνθρωποι που γνωρίζουν πρόσωπα και καταστάσεις συσχετίζουν αυτές τις κινήσεις και με την πρόθεση που έχει εκδηλώσει η Άγκυρα να προχωρήσει σε έρευνες για πετρέλαιο στα διεθνή ύδατα ανάμεσα στη Λήμνο και στο Άγιο Όρος…
Αξίζει σε αυτό το σημείο να υπενθυμιστεί πως το σχέδιο «SUGA», η ναυτική δηλαδή εκδοχή του σχεδίου «Βαριοπούλα» των γερακιών της Άγκυρας, περιελάμβανε χτυπήματα σε τρία ελληνικά νησιά: στη Λέρο, στους Φούρνους και στις Οινούσσες. Πληθαίνουν, εξάλλου, το τελευταίο διάστημα οι δηλώσεις τούρκων πολιτικών για «αδιευκρίνιστης κυριαρχίας» νησιά στο Αιγαίο. Σε αυτό, μάλιστα, συμπεριλαμβάνουν ακόμη και τη Γαύδο, νοτίως των Χανίων, η οποία δεν έχει καμία σχέση γεωγραφικώς με την Τουρκία!
Πώς να μην αποθρασύνονται, ωστόσο, οι άσπονδοι φίλοι μας όταν η αμερικανική πρεσβεία παρεμβαίνει ακόμα και για να μην παρελάσουν στην εθνική γιορτή της 25ης Μαρτίου τα ρωσικά αμυντικά πυραυλικά συστήματα «S-300»μ, τα οποία θα στέλνονταν στην Κύπρο, αλλά έχουν «εγκλωβιστεί» για πολιτικούς λόγους στην Κρήτη;
Από τις αναχαιτίσεις στις αναγνωρίσεις
Μέχρι πρόσφατα, η Ελλάδα διατηρούσε μία αμυντική ισορροπία, έστω, με αιματηρές θυσίες των ελλήνων πολιτών. Γι αυτόν τον λόγο και οι Τούρκοι απέφευγαν να «χοντρύνουν» το παιχνίδι.
Μετά το 2010, ωστόσο, έχει επέλθει ανισορροπία, και όχι μόνο στη θάλασσα αλλά και στον αέρα. Στις πλέον μάχιμες μοίρες της Πολεμικής Αεροπορίας, δεν μπορούμε να «σηκώσουμε» τα αεροπλάνα που έχουμε στη διάθεσή μας στα χαρτιά.
Και πώς να γίνει αυτό, όταν υπάρχουν μαρτυρίες που υποστηρίζουν ότι σε αρκετές περιπτώσεις ποιείται η ανάγκη φιλοτιμία και τα ανταλλακτικά ενός αεροσκάφους μπαίνουν σε άλλο;
Το 2020 χάνεται το τελευταίο «γραμμάριο» ισορροπίας
Η τουρκική ναυτική παρουσία πλεόν έως τον Ευβοϊκό είναι σταθερή και δεν έχει καμία σχέση με αβλαβή διέλευση. Αυτό λέγεται επίδειξη σημαίας στη γλώσσα των στρατιωτικών σχέσεων. Στην αβλαβή διέλευση, αν για παράδειγμα θέλει κάποια στρατιωτικό πλοίο να μεταβεί από την Κωνσταντινούπολη στη Νάπολη, όπου βρίσκεται το στρατηγείο του ΝΑΤΟ, μπορεί βεβαίως να περάσει από τα διεθνή ύδατα του Αιγαίου ή και από ελληνικά χωρικά ύδατα, με κατεβασμένα ωστόσο τα ραντάρ και κυρίως τα όπλα του, ενώ η πορεία του οφείλει να είναι σταθερή. Αυτή που ακολουθούν, όμως, τώρα οι τουρκικές φρεγάτες ανοιχτά της Πελοποννήσου έχουν διακυμάνσεις. Σε ολόκληρο το κεντρικό Αιγαίο, εξάλλου, οι τούρκοι δεσμεύουν για ασκήσεις τεράστιες εκτάσεις, ακόμα και για επτά με οκτώ μήνες το χρόνο.
Επιπλέον, οι αξιωματικοί του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας έχουν ενημερώσει σχετικώς το Μέγαρο Μαξίμου πως αν διατηρηθούν τα σημερινά δεδομένα, η ανατροπή και του τελευταίου «γραμμαρίου» ισορροπίας θα συμβεί το 2020. Τι θα γίνει σε έξι χρόνια από τώρα; Η Τουρκία θα εμφανίσει στο Αιγαίο τα μαχητικά αεροσκάφη F-35, τον διάδοχο των F-16 που διαθέτει η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία και τα οποία θα μοιάζουν τότε σαν στόχος για σκοποβολή.
Με βάση όλα τα παραπάνω, είναι λογικό οι γείτονες να σκέφτονται όλο και πιο σοβαρά το επεισόδιο που θα διχοτομήσει και επισήμως το Αιγαίο…
Πηγή εφημ. «Άποψη»
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου