Χρυσοχοΐδης: Δεν θα γίνουμε ανταγωνιστικοί αν μειώσουμε κι άλλο τους μισθούς


Την άποψή του ότι η χώρα μας δεν θα γίνει πιο ανταγωνιστική, αν μειωθούν κι άλλο οι μισθοί, εξέφρασε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, μιλώντας τη Δευτέρα στη συνάντηση των προέδρων των Επιτροπών Παραγωγής και Εμπορίου και Θαλασσίων Υποθέσεων των Κοινοβουλίων της ΕΕ, που πραγματοποιείται στο πλαίσιο της ελληνικής Προεδρίας.
 
Σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοΐδη το εργασιακό κόστος έχει μειωθεί σημαντικά, ωστόσο δεν είναι αυτό που καθιστά μια οικονομία ανταγωνιστική, διότι, όπως είπε, «υπάρχουν άλλοι παράγοντες που διαμορφώνουν το κόστος στην οικονομία συνολικά, και το πιο σημαντικό αυτή τη στιγμή είναι το ενεργειακό κόστος».
 
Μάλιστα, αποκάλυψε ότι η Ελλάδα οφείλει να πληρώνει περίπου το 10% του ΑΕΠ κάθε χρόνο για εισαγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου κάτι που, όπως τόνισε, «δεν μπορεί να συνεχιστεί με αυτές τις υψηλότατες τιμές».
 
Κατά τη διάρκεια της διακοινοβουλευτικής συνάντησης, ο υπουργός Υποδομών, αναφερόμενος στο Πρόγραμμα «Διασυνδέοντας την Ευρώπη» και την ευρωπαϊκή πολιτική για τις μεταφορές, ενημέρωσε τους συμμετέχοντες για τα οδικά έργα, τα έργα στα λιμάνια και τα αεροδρόμια, τονίζοντας ότι η Ελλάδα δημιουργεί σήμερα τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες για τη διασύνδεση με την υπόλοιπη Ευρώπη, αλλά και με σημεία του πλανήτη που τα τελευταία χρόνια γνωρίζουν πολύ μεγάλη ανάπτυξη (Ασία, Άπω Ανατολή, Ανατολική Ευρώπη).
 
Αυτή τη στιγμή το πρόγραμμα «Διασυνδέοντας την Ευρώπη» περνάει στη χώρα μας μέσα από την κατασκευή και την ολοκλήρωση του δικτύου των αυτοκινητοδρόμων -σε 1,5 περίπου χρόνο από σήμερα ολοκληρώνονται 5 μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι, που συνδέουν τη χώρα με τα πιο σημαντικά λιμάνια της Ελλάδας, τα οποία αποτελούν και κόμβους προς την Ευρώπη, όπως η Πάτρα και η Ηγουμενίτσα, και διασυνδέουν, επίσης τη χώρα με τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης και της Βαλκανικής, ανέφερε ο κ. Χρυσοχοΐδης.
 
Η δεύτερη παρέμβαση στην Ελλάδα για την ενοποίηση των δικτύων Ελλάδας-Ευρώπης αλλά και Βαλκανικής, όπως τόνισε ο υπουργός Μεταφορών, αφορά στα λιμάνια της χώρας. 
 
Ειδικά για τον Πειραιά, που τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί σημαντικά το συνολικό φορτίο που διακινείται, είπε ότι η επόμενη πρόκληση είναι η διασύνδεση με το τρένο, και στη συνέχεια το τρένο με τις χώρες της Βαλκανικής και της Κεντρικής Ευρώπης.
 
Όπως εξάλλου ανέφερε ο υπουργός, η πρωτοβουλία που παίρνει η κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση αυτών των λιμανιών, σε συνδυασμό με την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΕΝΟΣΕ, θα ενισχύσει σημαντικά τις υποδομές για τη μεταφορά προϊόντων με γρήγορο και ασφαλή τρόπο από τη Μεσόγειο προς την Κεντρική, Ανατολική και Βόρεια Ευρώπη.
 
«Είναι ένα τεράστιο σχέδιο το οποίο διασυνδέει και δημιουργεί συνέργειες με τις βαλκανικές χώρες και τα πολύ μεγάλα κέντρα logistics στην Νότια, Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, και δημιουργεί νέες συνθήκες οικονομικής ανάπτυξης και απασχόλησης, εξήγησε ο υπουργός.
 
Ο κ. Χρυσοχοΐδης αναφέρθηκε και στα έργα που προωθούνται στις υποδομές στα αεροδρόμια, ενώ έκανε ειδική αναφορά στην Κρήτη, λέγοντας ότι προετοιμάζεται project με στόχο δημιουργία αεροδρομίου που θα αποτελέσει σημαντικό διαμετακομιστικό σταθμό για πτήσεις προς την Ευρώπη και από την Ευρώπη προς την Ασία.
 
Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την κινητικότητα και τις μεταφορές, Φώτης Καραμήτσος, υπογράμμισε ότι οι μεταφορές είναι απαραίτητο εργαλείο για την ευρωπαϊκή ενιαία αγορά και γι’ αυτό απαιτούνται ενωμένα δίκτυα μεταφορών υψηλής ποιότητας.
 
Αναφερόμενος στο νέο πακέτο μέτρων για την ανάπτυξη διευρωπαϊκών δικτύων, ο κ. Καραμήτσος είπε ότι αυτό θα διασφαλίζει ότι η Ευρώπη θα λειτουργήσει έως ένα ενιαίο δίκτυο μεταφορών, για πρώτη φορά με βάση κοινή μεθοδολογία.
 

Σχόλια