WTF? Στα ελληνικά τώρα η Σαρία

Το έγγραφο του υπουργείου Παιδείας για τη συγκρότηση της επιτροπής σύνταξης του εγχειριδίου ανοίγει τον δρόμο για την κωδικοποίηση της «σαρία» για τους μουσουλμάνους της Θράκης
Ο άγραφος νόμος των μουσουλμάνων, η περιβόητη «σαρία», γίνεται γραπτός και απολύτως συγκεκριμένος.

Ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, με υπουργική απόφαση που εξεδόθη λίγες ημέρες πριν, αποφάσισε τη συγκρότηση ειδικής επιτροπής για τη σύνταξη εγχειριδίου που θα κωδικοποιεί τη σαρία.


Το βιβλίο θα αφορά σε πρώτη φάση αποκλειστικά τους μουσουλμάνους της Θράκης, θα κυκλοφορήσει στην ελληνική και την αραβική γλώσσα, και θα ρυθμίζει τα πάντα... σε ό,τι αφορά τα θέματα των διαπροσωπικών σχέσεων της μουσουλμανικής μειονότητας. Με λίγα λόγια, οι μουφτήδες, δηλαδή οι φυσικοί δικαστές των μουσουλμάνων της Θράκης, θα πάψουν να δικάζουν... στο μιλητό, όπως γίνεται μέχρι σήμερα!

Η σαρία είναι θρησκευτικός κώδικας διαβίωσης, εμπνευσμένος από το Κοράνιο, και χρησιμοποιείται ως αναφορά στο ισλαμικό δίκαιο, αλλά και τον ισλαμικό τρόπο ζωής γενικότερα. Πρόκειται για τη φωνή του προφήτη Μωάμεθ, την οποία ερμηνεύουν τέσσερις βασικές σχολές στον μουσουλμανικό κόσμο. Το εγχειρίδιο του υπουργείου Παιδείας θα ακολουθήσει τη σημαντικότερη από αυτές, τη σχολή Χάναφι (ιεροδικαϊκό σύστημα Χάναφι).


Το έγγραφο του υπουργείου Παιδείας για τη συγκρότηση της επιτροπής σύνταξης του εγχειριδίου ανοίγει τον δρόμο για την κωδικοποίηση της «σαρία» για τους μουσουλμάνους της Θράκης
Ως γνωστόν, η σαρία στη μουσουλμανική κοινωνία της Θράκης ισχύει μόνο ως προς το οικογενειακό δίκαιο καθώς και τις υποθέσεις που σχετίζονται με ζητήματα κληρονομιάς και διαθηκών (ο θρησκευτικός ηγέτης, ο μουφτής δηλαδή, λειτουργεί ως ιεροδικαστής απονέμοντας το ισλαμικό δίκαιο. Με νόμο του ελληνικού κράτους, το 1990, εκχωρείται και επισήμως το δικαίωμα άσκησης δικαστικών αρμοδιοτήτων στους μουφτήδες).

Η χώρα μας, θέλοντας να βάλει σε μια τάξη τη νομική αναρχία στο κομμάτι αυτών των Ελλήνων, κάνει το πρώτο μεγάλο βήμα, δίνοντας στους μουσουλμάνους πολίτες αυτό που χρόνια τώρα ζητούν μέσω των μουφτήδων τους.

Είναι χαρακτηριστική ως προς αυτό η τελευταία επιστολή που εστάλη λίγο πριν από τα Χριστούγεννα στον γενικό γραμματέα Θρησκευμάτων Γ. Καλαντζή, από τον μουφτή Κομοτηνής Μέτσο Τζαμαλή: «...Θεωρούμε ότι είναι πλέον αδήριτη η ανάγκη το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και ειδικότερα η Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων να προχωρήσει στη σύνταξη, την εκτύπωση και τη δωρεάν διάθεση ενός βιβλίου για τη σαρία.


Το βιβλίο

Το βιβλίο αυτό θα πρέπει να είναι, κατά το δυνατόν, σύντομο και περιεκτικό ώστε να βοηθήσει τους Ελληνες πολίτες όλων των θρησκευμάτων να κατανοήσουν ότι η παραχώρηση από το ελληνικό κράτος του προνομίου, για την αναγνώριση της ισχύος της σαρία για το προσωπικό δίκαιο των Ελλήνων πολιτών που είναι μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης, συνδέεται με τη θρησκευτική τους ταυτότητα, παράδοση και πολιτισμό χωρίς να αποτελεί απειλή για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τη γενικότερη ελληνική έννομη τάξη».

Τόσο ο μουφτής Κομοτηνής Μέτσο Τζαμαλή όσο και οι μουφτήδες Ξάνθης Μεχμέτ Εμίν Σινίκογλου, Διδυμοτείχου Μεχμέτ Σερίφ Δαμάδογλου, επιμόνως από καιρό ζητούσαν τη σύνταξη ενός εγχειριδίου με τον τίτλο «Εγχειρίδιο Διαπροσωπικών Σχέσεων κατά το Ιεροδικαϊκό Σύστημα Χάναφι» για την υποβοήθηση της άσκησης των δικαιοδοτικών αρμοδιοτήτων τους που προβλέπει ο νόμος.

Στην Υπουργική Απόφαση αναφέρονται τα εξής: «Συγκροτούμε άμισθη επιτροπή με αποκλειστικό σκοπό τη σύνταξη εγχειριδίου, εν είδει οδηγού, με ενδεικτικό τίτλο «Εγχειρίδιο Διαπροσωπικών Σχέσεων κατά το Ιεροδικαϊκό Σύστημα Χάναφι». Κατόπιν της κοινής πρότασης των σοφολογιωτάτων μουφτήδων το εγχειρίδιο αυτό θα στηρίζεται επί των αυθεντικών πηγών της Σχολής Χάναφι για το οικογενειακό και κληρονομικό δίκαιο.

...Το εγχειρίδιο θα συνταχθεί στην ελληνική γλώσσα και τη γλώσσα του Κορανίου (αραβική)».
Η επιτροπή για τη σύνταξη του βιβλίου θα αποτελείται από τους τρεις μουφτήδες, με πρόεδρο τον μουφτή Κομοτηνής Μέτσο Τζαμαλή.

Τα πνευματικά δικαιώματά του ανήκουν αποκλειστικά στο υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.


ΒΙΒΙΑΝ ΜΠΕΝΕΚΟΥ
 

Σχόλια