Τον ορισμό του λεγόμενου συνεργάσιμου δανειολήπτη έδωσε επισήμως το υπουργείο Ανάπτυξης.
Το βασικό συμπέρασμα είναι ότι ο οφειλέτης θα πρέπει
οπωσδήποτε να σηκώνει το τηλέφωνο όποτε τον καλεί η τράπεζα, άρα ευθύς
εξ αρχής παραβιάζεται το δικαίωμα της προσωπικής ζωής και της
ιδιωτικότητας από την τράπεζα που τον έχει δανείσει.
Αναπόφευκτο επίσης είναι το οικονομικό ξεγύμνωμα του
δανειολήπτη καθώς θα πρέπει να γνωστοποιεί - ακόμα και να προαναγγέλλει -
κάθε μεταβολή στην οικονομική του κατάσταση.
Αναλυτικά, σύμφωνα με το υπουργείο, ένας οφειλέτης είναι συνεργαζόμενος με το δανειστή όταν:
α) είναι διαθέσιμος σε επικοινωνία με τον δανειστή, παρέχει
πλήρη και επικαιροποιημένα στοιχεία επικοινωνίας προς το δανειστή
(αριθμούς σταθερού και κινητού τηλεφώνου, ηλεκτρονική διεύθυνση, αριθμό
τηλεομοιοτυπίας, διεύθυνση κατοικίας και εργασίας) και προβαίνει σε
ορισμό, συγγενικού ή φιλικού προσώπου, ως αντικλήτου επικοινωνίας για
περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης,
β) απαντά σε ανακοινώσεις και επιστολές του δανειστή με κάθε πρόσφορο μέσο, εντός μίας εβδομάδας,
γ) προβαίνει σε πλήρη και ειλικρινή γνωστοποίηση πληροφοριών, προς
το δανειστή, αναφορικά με τη τρέχουσα οικονομική του κατάσταση, εντός 15
ημερών από την ημέρα μεταβολής τους,
δ) προβαίνει εκουσίως, σε πλήρη και ειλικρινή γνωστοποίηση
πληροφοριών, προς το δανειστή, οι οποίες θα έχουν σημαντικές επιπτώσεις
στην μελλοντική οικονομική του κατάσταση, εντός 15 ημερών από την ημέρα
που θα περιέλθουν σε γνώση του. (πχ πλήρωση προϋποθέσεων λήψης
επιδόματος, εμφάνιση νέων περιουσιακών στοιχείων που θα περιέλθουν στην
κυριότητά του[κληρονομιά κλπ], ανακοινώσεις απόλυσης, καταγγελίες
μισθώσεων κλπ),
ε) σε εξαιρετικές περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, (λ.χ. αποδεδειγμένη
σοβαρή ασθένεια ή φυσικής καταστροφής), η οποία αποδεδειγμένα επιφέρει
σημαντικές αλλαγές στην οικονομική του κατάσταση, γνωστοποιεί αμελλητί
την κατάστασή του αυτή στο δανειστή. Σε αυτή την περίπτωση του
χορηγείται τρίμηνη περίοδος χάριτος.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου