Ισχυρές αντοχές έχει επιδείξει η ελληνική ναυτιλία τα τελευταία δυο χρόνια, στα
οποία τόσο η ελληνική όσο και η διεθνής οικονομία ταλανίζονται από τη
χρηματοπιστωτική κρίση.
Ισχυρές αντοχές έχει επιδείξει η ελληνική ναυτιλία τα τελευταία δυο χρόνια, στα οποία τόσο η ελληνική όσο και η διεθνής οικονομία ταλανίζονται από τη χρηματοπιστωτική κρίση, όπως διαπιστώνεται σε έρευνα της Ernst & Young.
Ενδεικτικό είναι ότι παρ' όλο που έως τον Μάρτιο του 2012 ο ελληνόκτητος στόλος εμφάνισε οριακή μείωση σε αριθμό πλοίων, η συνολική χωρητικότητά του αυξήθηκε κατά 2,5%.
Τα στοιχεία της εταιρείας καταδεικνύουν ότι οι έλληνες πλοιοκτήτες φρόντισαν εγκαίρως να αντικαταστήσουν τα παλαιά πλοία με νέα, μεγαλύτερης χωρητικότητας καθώς και ότι εξακολουθούν να εκμεταλλεύονται τις επενδυτικές ευκαιρίες που προκύπτουν κατά τη διάρκεια της κρίσης.
Σύμφωνα με την Ernst & Young, στις παρούσες συνθήκες, η σοβαρότερη πρόκληση για την ελληνική ναυτιλία αποτελεί η πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα και η εξασφάλιση των αναγκαίων κεφαλαίων. Η διαμορφούμενη κατάσταση δεν περιορίζεται μόνο στην Ελλάδα, όπου εξαιτίας των συνθηκών που επικρατούν, η ρευστότητα του τραπεζικού συστήματος είναι περιορισμένη, αλλά έχει παγκόσμια διάσταση.
Τα στοιχεία παγκοσμίως δεν είναι διόλου ενθαρρυντικά καθώς ο όγκος της δανειοδοτήσεως πλοίων έχει μειωθεί δραματικά, φθάνοντας το πρώτο τρίμηνο του έτους σε χαμηλό 5ετίας. Υπολογίζεται, ότι στο διάστημα αυτό ο όγκος δανειοδοτήσεων ήταν 5,9 δισ. δολάρια, μειωμένος κατά 60% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του προηγούμενου έτους.
Όπως τονίζεται όμως στην έκθεση, ακόμα και μέσα σε αυτό το δυσμενές περιβάλλον η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία συνεχίζει να στηρίζει την οικονομική δραστηριότητα της χώρας συμβάλλοντας στην μείωση του ελλείμματος στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών και στην δημιουργία θέσεων απασχόλησης. Το 2011 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρευσε στην Ελλάδα έφθασε τα 14 δισ. ευρώ καλύπτοντας έτσι το 51% του εμπορικού ελλείμματος της χώρας.
Πηγή
Ισχυρές αντοχές έχει επιδείξει η ελληνική ναυτιλία τα τελευταία δυο χρόνια, στα οποία τόσο η ελληνική όσο και η διεθνής οικονομία ταλανίζονται από τη χρηματοπιστωτική κρίση, όπως διαπιστώνεται σε έρευνα της Ernst & Young.
Ενδεικτικό είναι ότι παρ' όλο που έως τον Μάρτιο του 2012 ο ελληνόκτητος στόλος εμφάνισε οριακή μείωση σε αριθμό πλοίων, η συνολική χωρητικότητά του αυξήθηκε κατά 2,5%.
Τα στοιχεία της εταιρείας καταδεικνύουν ότι οι έλληνες πλοιοκτήτες φρόντισαν εγκαίρως να αντικαταστήσουν τα παλαιά πλοία με νέα, μεγαλύτερης χωρητικότητας καθώς και ότι εξακολουθούν να εκμεταλλεύονται τις επενδυτικές ευκαιρίες που προκύπτουν κατά τη διάρκεια της κρίσης.
Σύμφωνα με την Ernst & Young, στις παρούσες συνθήκες, η σοβαρότερη πρόκληση για την ελληνική ναυτιλία αποτελεί η πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα και η εξασφάλιση των αναγκαίων κεφαλαίων. Η διαμορφούμενη κατάσταση δεν περιορίζεται μόνο στην Ελλάδα, όπου εξαιτίας των συνθηκών που επικρατούν, η ρευστότητα του τραπεζικού συστήματος είναι περιορισμένη, αλλά έχει παγκόσμια διάσταση.
Τα στοιχεία παγκοσμίως δεν είναι διόλου ενθαρρυντικά καθώς ο όγκος της δανειοδοτήσεως πλοίων έχει μειωθεί δραματικά, φθάνοντας το πρώτο τρίμηνο του έτους σε χαμηλό 5ετίας. Υπολογίζεται, ότι στο διάστημα αυτό ο όγκος δανειοδοτήσεων ήταν 5,9 δισ. δολάρια, μειωμένος κατά 60% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του προηγούμενου έτους.
Όπως τονίζεται όμως στην έκθεση, ακόμα και μέσα σε αυτό το δυσμενές περιβάλλον η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία συνεχίζει να στηρίζει την οικονομική δραστηριότητα της χώρας συμβάλλοντας στην μείωση του ελλείμματος στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών και στην δημιουργία θέσεων απασχόλησης. Το 2011 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρευσε στην Ελλάδα έφθασε τα 14 δισ. ευρώ καλύπτοντας έτσι το 51% του εμπορικού ελλείμματος της χώρας.
Πηγή
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου