Τουρκία: Πρόγραμμα εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας, στα μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Δυτικής Θράκης, στο επίκεντρο ημερίδας
Τις μεγάλες αλλαγές που επέφερε στην τοπική κοινωνία της Δυτικής Θράκης και τα
εντυπωσιακά αποτελέσματα που είχε για την μουσουλμανική μειονότητα της περιοχής,
ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας στα μέλη της
μειονότητας, παρουσίασαν σε ημερίδα που οργάνωσε το πανεπιστήμιο BILGI της
Κωνσταντινούπολης, δύο από τα βασικά στελέχη του προγράμματος, οι καθηγήτριες
του πανεπιστημίου Αθηνών Αννα Φραγκουδάκη και Θάλεια Δραγώνα.
Ο καθηγητής AYXAN AKTAR του πανεπιστημίου BILGI, μίλησε για την αντιμετώπιση, των μη μουσουλμανικών μειονοτήτων την περίοδο της εθνικιστικής έξαρσης στην Τουρκία, περίοδο όπου κυριαρχούσε το σύνθημα "η Τουρκία ανήκει στους Τούρκους".
Ο καθηγητής Κωνσταντίνος Τσιτσεκλίκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, στη Θεσσαλονίκη, παρουσίασε νομικές πτυχές της εφαρμογής των όρων της συνθήκης της Λωζάννης που αφορούν τις μειονότητες.
Οι μεγάλες αλλαγές που έχουν σημειωθεί τα τελευταία χρόνια στον τρόπο που αντιμετωπίζονται οι μειονότητες, η αποκόλληση από την λανθασμένη αντίληψη της "αμοιβαιότητας", αλλά και η σημαντική συμβολή του προγράμματος που παρουσίασαν οι καθηγήτριες στην μετάβαση από την μια περίοδο στην άλλη, ήταν τα θέματα που απασχόλησαν την συζήτηση που συντόνισε ο καθηγητής του πανεπιστημίου BILGI κ. Χάρης Τζήμητρας .
Στη συνάντηση προβλήθηκε εμπεριστατωμένο ντοκιμαντέρ, που παρουσιάζει την εφαρμογή του προγράμματος εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας στα μειονοτικά σχολεία από το 1997 που ξεκίνησε μέχρι σήμερα.
© ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ.
Ο καθηγητής AYXAN AKTAR του πανεπιστημίου BILGI, μίλησε για την αντιμετώπιση, των μη μουσουλμανικών μειονοτήτων την περίοδο της εθνικιστικής έξαρσης στην Τουρκία, περίοδο όπου κυριαρχούσε το σύνθημα "η Τουρκία ανήκει στους Τούρκους".
Ο καθηγητής Κωνσταντίνος Τσιτσεκλίκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, στη Θεσσαλονίκη, παρουσίασε νομικές πτυχές της εφαρμογής των όρων της συνθήκης της Λωζάννης που αφορούν τις μειονότητες.
Οι μεγάλες αλλαγές που έχουν σημειωθεί τα τελευταία χρόνια στον τρόπο που αντιμετωπίζονται οι μειονότητες, η αποκόλληση από την λανθασμένη αντίληψη της "αμοιβαιότητας", αλλά και η σημαντική συμβολή του προγράμματος που παρουσίασαν οι καθηγήτριες στην μετάβαση από την μια περίοδο στην άλλη, ήταν τα θέματα που απασχόλησαν την συζήτηση που συντόνισε ο καθηγητής του πανεπιστημίου BILGI κ. Χάρης Τζήμητρας .
Στη συνάντηση προβλήθηκε εμπεριστατωμένο ντοκιμαντέρ, που παρουσιάζει την εφαρμογή του προγράμματος εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας στα μειονοτικά σχολεία από το 1997 που ξεκίνησε μέχρι σήμερα.
© ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου