Ιαπωνία: Έγιναν τα πρώτα βήματα για την κατάργηση των εξωτερικών πλευρικών καθρεπτών (φωτό)

Στην Ιαπωνία έγιναν τα πρώτα βήματα για την κατάργηση των εξωτερικών πλευρικών καθρεπτών. Άλλαξε το νομοθετικό πλαίσιο στην Ιαπωνία, επιτρέποντας πλέον στους κατασκευαστές να καταργήσουν τους εξωτερικούς πλευρικούς καθρέπτες. Αντί αυτών θα χρησιμοποιούνται ευρυγώνιες κάμερες υψηλής ανάλυσης που θα προβάλουν την εικόνα σε οθόνες στο ταμπλό.

Ήταν κάτι που αναμενόταν εδώ και χρόνια. Θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που οδηγούμε και στην αισθητική των αυτοκινήτων, αλλά έχει σημαντικά αεροδυναμικά οφέλη, με θετικό αντίκτυπο στην κατανάλωση καυσίμου άρα και στις εκπομπές ρύπων.
Την λύση αυτή είδαμε πρόσφατα και στο Opel GT concept. Ο πρώτος κατασκευαστής που θα την εφαρμόσει στην παραγωγή ωστόσο θα είναι Ιάπωνας και η προμηθεύτρια εταιρεία του σχετικού hardware είναι η Ichikoh Industries.
Χωρίς να αναφέρει το όνομα του κατασκαστή ή του μοντέλου, ο CEO της Ichikoh Industries αποκάλυψε ότι η εταιρεία του ξεκίνησε  την κατασκευή του πρώτου συστήματος με κάμερες και οθόνες που αντικαθιστά τους εξωτερικούς καθρέπτες. Και προορίζεται για την πρώτη τοποθέτηση από κάποιο εργοστάσιο για ένα νέο μοντέλο.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Automotive News ο πρώτος πελάτης της Ichikoh θα αρχίσει τον Αύγουστο την διάθεση ενός φθηνού προσιτού αυτοκινήτου, αρχικά μόνο στην ιαπωνική αγορά. Για την ώρα, η τεχνολογία αυτή θα χρησιμοποιηθεί για την αντικατάσταση του κεντρικού εσωτερικού καθρέφτη. Για αυτοκίνητα χωρίς εξωτερικούς καθρέπτες θα χρειαστεί να περιμένουμε λίγα χρόνια ακόμη, μέχρι να διαμορφωθεί το νομοθετικό πλαίσιο και σε άλλες σημαντικές αγορές. Ήδη η Continental, προμηθεύτρια των ηλεκτρονικών συστημάτων πρόληψης και αποφυγής ατυχυμάτων για πολλούς κατασκευαστές, εξελίσσει τέτοιου είδους τεχνολογία. Πράγμα που δείχνει ότι και οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση.
Η πρόκληση για τους σχεδιαστές του εσωτερικού είναι να βρεθεί η κατάλληλη θέση για τις οθόνες αλλά και να διασφαλιστεί ότι δεν θα αποσπούν την προσοχή του οδηγού ή δεν θα είναι μία επιπλέον πηγή κούρασης.
Πηγή: Μιχάλης Γεωργιάδης, drive.gr

Σχόλια